SEO adviesrapport Voor een grondige analyse waar je website zich moet verbeteren!

Wil je graag weten wat je kan verbeteren aan je website om beter gevonden te worden? Wij nemen je hele website onder de loep en na een grondige analyse (geen automatische SEO-checker, maar handmatig alles langsgaan) leveren we een SEO adviesrapport waarin duidelijk aangeven staat waar je website verbeterd kan worden. Het rapport is zo opgesteld dat je hiermee zelf aan de slag kan gaan indien je dit graag wil. Wij kunnen dit ook voor je doen.

Het SEO adviesrapport

Adviesrapport

In dit SEO rapport behandelen we alles wat van belang is om goed in Google te scoren. We benoemen de verbeterpunten van je website en geven met suggesties aan hoe het verbeterd kan worden. Het rapport is opgedeeld in de drie onderdelen.

On-page SEO

On-page SEO richt zich op wat er op een website staat, ofwel content. Zaken waar aan gedacht moet worden zijn page title, meta description, headings, de tekst zelf, goed gebruik afbeeldingen en video’s etc.

Off-page SEO

Off-page SEO is op te delen in 2 onderdelen; namelijk techniek en linkbuilding

  • Techniek : de indexeerbaarheid door Google, sitestructuur, leesbare URLsĀ snelheid van de website etc.
  • Linkbuilding: Hoeveel er naar u gelinkt wordt en wat relevante pagina’sĀ zijn om een link van te krijgen, de kwaliteit van de aanwezige links analyseren.

Om het belang van linkbuilding maar even aan te geven; Als 2 websites helemaal hetzelfde zouden zijn qua content en techniek, dan moeten zoekmachines toch een beslissing maken welke van de 2 nou bovenaan in de zoekresultaten komt te staan. Dit doen ze op basis van de kwaliteit en hoeveelheid links die naar jouw website verwijzen. Google ziet links als stemmen voor een website.

Zoekwoordenanalyse

Onderzoeken welke zoekwoorden het meeste opleveren voor je website. We kijken niet alleen naar welke zoekwoorden de meeste maandelijkse bezoekers hebben, maar ook wat de concurrentie op die zoekwoorden is en of een positie op de eerste pagina haalbaar is.

Zelf met het SEO advies aan de slag gaan of toch laten doen?

Het SEO adviesrapport is zo opgesteld dat je hiermee zelf aan de slag kan. Het kan echter ook zo zijn dat je geen tijd of energie in hierin wilt steken en je vooral op de hoofdzaak van je bedrijf te focussen. Dan kun je ervoor kiezen om gebruik te maken van SEO uitvoer en dan zullen wij de aanpassingen doen.