Conversie

Conversies zijn handelingen die een bezoeker op een site kan doen wat leidt naar een bepaald doel. De duidelijkste conversie is een transactie via de website. Maar je hebt ook andere conversie mogelijkheden zoals:

  • afdrukken van informatie
  • contactformulier invullen
  • aanmelden nieuwsbrief
  • downloaden productspecificatie
  • filmpje afspelen

Veel bezoekers – conversie

Dat een site veel bezoekers trekt is fijn, maar je hebt er pas wat aan als bezoekers op de website blijven en niet direct vertrekken. De mensen die direct vertrekken zonder ergens op te klikken worden bouncers genoemd. Het is belangrijk om relevante bezoekers op de website krijgen. Zo zal het percentage bouncers veel lager worden. Dit krijg je onder meer voor elkaar door short tail zoekwoorden te gebruiken.

Hoe de conversie verhogen?

Het is van belang om van te voren te bepalen wat voor conversies jij jouw bezoekers op je website aanbiedt. Daarnaast is het ook belangrijk om ze te analyseren. Dit kan onder meer met Google analytics. Als uit de data naar voren komt aangeeft dat er weinig conversie plaatsvind, moet er worden gekeken naar waarom dat zo is. Dit kan meerdere verklaringen hebben, zoals dat de website geen vertrouwen uitstraalt of de bezoeker wordt niet overtuigd. Ook kan het zijn dat er niet de juiste zoekwoorden worden gebruikt. Met regelmatig testen en verbeteren van pagina’s op uw website zult u zien dat dit zal verbeteren.