Een backup maken van je Outlook emailaccount – Methode 2

In dit artikel zal ik de tweede methode omschrijven voor het maken van een backupkopie van een emailaccount in Outlook (zie ook methode 1). Een backup is altijd verstandig om achter de hand te hebben en het kan nodig zijn bij het verhuizen van de email naar een nieuwe mailserver. Laten we van start gaan!

Stap 1

Open Outlook.

Stap 2

Klik op Bestand.

stap2

Stap 3

Klik op Opties.

stap3

Stap 4

Klik op de knop Exporteren.

stap4

Stap 5

Selecteer Naar een bestand exporteren en druk op Volgende.

stap5

Stap 6

Selecteer Outlook-gegevensbestand (.pst) en druk op Volgende.

stap6

Stap 7

Selecteer het account dat je wilt backuppen (in onderstaand geval EJOweb) en zorg ervoor dat Inclusief submappen aangevinkt is. Druk op Volgende.

stap7

Stap 8

Druk op Bladeren om aan te geven waar je het bestand wilt opslaan en hoe je het wilt noemen. Selecteer Dubbele items vervangen door geƫxporteerde items en druk op Volgende.

Stap 9

Een wachtwoord toevoegen is niet nodig, druk simpelweg op OK.

stap9

Stap 10

Nu zal Outlook beginnen met het aanmaken van de backup. Dit kan een tijdje duren afhankelijk van de hoeveelheid e-mail in het account.